BIB fodral

IMG_9256

Lagom till midsommar fick jag färdigt mitt fodral till baginbox. Jag använde smultronrutan som bas. Kortsidorna blev enfärgade, mest för att det gick snabbast och var enklast så jag skulle hinna färdigt innan gästerna kom .

Jag virkade ihop 14 rutor med fm i vitt garn

IMG_9204

Den ena kortsidan virkade jag i grönt.  48 lm, vänd och virka 47fm tillbaka. Vänd med 1lm. Virka sammanlagt 20 varv. Klipp av och fäst.

Den andra kortsidan virkas även den i grönt. Lägg upp 48 lm och virka 47fm tillbaka. Vänd alla varv med 1lm. Virka 6 varv. På varv 7 virkas endast 36 fm , vänd och virka tillbaka. Virka sammanlagt 7 kortvarv, men på sista varvet fortsätter man med 12 lm. Vänd och virka 11fm tillbaka på lm-kedjan och fortsätt sedan med de 36fm. Nu finns det 47fm igen på varven. Fortsätt virka långvarv 6ggr till. Klipp av och fäst.

IMG_9203

Virka fast kortsidorna som bilden visar med vitt garn och fm. Sen virkar jag 3 varv med vitt garn och fm  för att hålla ihop fodralet nertill.

Hoppas ni kommer ha många ljumma vackra sommarkvällar med ett glas vin i vänners sällskap.

IMG_9254

Undrar du över något så tveka inte att höra av dig.

Vill du se vad jag virkar på just nu så titta in på min instagram. @pysselnetan.

Författare: Pysselnetan

Mitt största pysselområde är virkning men visst kan det bli lite av varje. Älskar allt inom handarbete

Kommentera

