2016

 

img_7786

2016 börjar närma sig sitt slut och mycket har hänt under året.

För mig personligen har det hänt mycket positivt. Jag tänker i första hand på mitt stora intesse : Virkning!!!

Företaget Knittingroom har varje månad en tävling om månadens bild. I augusti vann jag med mina virkade pokemonfigurer.

img_7778

 

I slutet av augusti var jag på Syfestivalen på Svenska Mässan i Göteborg tillsammans med min vän Christine Kvist. Ett paradis om man som jag älskar allt som har med handarbete att göra. Bl.a. köpte jag tyg och mönster och har nu börjat sy kläder oxå. En ny spännande hobby. Jag gick även på en del workshops under dagen. När jag satt och virkade kärleksknutar så kom Hasse Andersson och intervjuade mig för P4. Nervöst men roligt. Vad svarar man när han säger att det ser ut som jag virkar tangatrosor ? Blev något ställd och fnittrig men lyckades till slut få fram att det blir en stor tangatrosa eftersom jag ska ha den runt axlarna.

img_7777

I slutet av oktober märker jag att något håller på att hända på FBI. Det är fler och fler som virkar min sjalkrage. Snart svämmar det över av sjalkragar på virksidorna på fb. Och när jag tittar här på bloggen så ser jag att jag får fler och fler besökare. Jag får hjälp att översätta mönstret till danska och engelska. Och då sprider sig mönstret ännu mer. Bl.a. så skriver bloggen JUSTNEWDIY så här: Swedish Goddess Shawl Collar. This autumn you can become a goddess in Swedish style. This free pattern makes all eyes will turn to this beautiful scarf when you walked.

Jag blir så glad när Svarta Fåret kontaktar mig och vill virka upp min sjalkrage i deras garner. Pearl- ett vackert och varmt garn med pärlor i.

img_7450

I december kom Kungälvs-Posten och intervjuade mig. Även de hade blivit tipsade om att min sjalkrage hade blivit så populär.

http://kungalvsposten.se/nyheter/pysselnetans-sjalkrage-ar-varldsberomd/

Men det absolut roligaste i år är att jag börjat arbetsträna efter drygt 3 års sjukskrivning för depression och ångest. Nu har jag varit på Y.S.G Städcenter i 3 månader , 10 timmar i veckan. Det har gått ganska bra och framför allt  har jag saknat arbetskamrater. Nästa år hoppas jag kunna klara att jobba mer och så småningom kunna starta en liten firma där jag kan sälja virkat på bla marknader.

Jag vill tacka er alla som som följer och gillar det jag gör. Ni har hjälpt mig ofantligt med att stärka mitt självförtroende.

Nu vill jag önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

img_7785

Författare: Pysselnetan

Mitt största pysselområde är virkning men visst kan det bli lite av varje. Älskar allt inom handarbete

3 thoughts on “2016”

Kommentera

