Minionmössa!

Vet inte om det fortfarande är populärt med miniorerna , men jag tycker de är så söta. Här kommer därför ett mönster på en mössa som lite ska likna dem.

Garn: Tanja från Falkgarn Gul, svart, blå, vit, grå

Virknål: 4,5

Lägg upp 4lm och slut till en ring med gult

V1. 2lm, 11hst i lm-ringen

V2. 2hst i varje hst

V3. 2hst, 2hst i nästa

V4. 3hst, 2hst i nästa

V5. 4hst, 2hst i nästa

V6. 5hst, 2hst i nästa

V7. 6hst, 2hst i nästa

V8-V13. 1hst i varje

Byt till svart

V14-V16. 1hst i varje

Byt till gul

V17-V22. 1hst i varje

Byt till blå

V23-V26. 1hst i varje

V27. 1sm löst i varje så mössan inte töjer sig så mycket.

Öga

Lägg upp 4lm och slut till en ring med svart

V1. 3lm, 13stvi ringen

Byt till vit

V2. 2dst i varje

Byt till grå

V3. 2fm, 2fm i nästa

V4. 1sm i varje , klipp av garnet men spara en lång bit att sy fast ögat på det svarta på mössan.

Knyt hår med svart garn

Brodera en mun med svart garn.

Är det något ni undrar över så tveka inte att höra av er till mig.

Jag vill inte att ni säljer vidare mina mönster eller säljer virkade alster från mina mönster. Endast ge bort till nära och kära.

Vill ni följa och se vad jag virkar med just nu så finns jag på instagram: @pysselnetan

Önskar er en mysig virkstund!

Kram Agneta

img_0593

Författare: Pysselnetan

Mitt största pysselområde är virkning men visst kan det bli lite av varje. Älskar allt inom handarbete

Kommentera

