Fodral till sommarvinet

  • imageHelgen innan midsommar fyllde min gulliga mor 75 år. Lovade att hjälpa till med tårtor ( blev en jordgubbstårta och en moccatårta ), dukning och servering. Temat för dukningen gick i grönt och somrigt. Så självklart virkade jag ett fodral till Bag in boxen med rose’ vin som skulle stå på dricka bordet. Använde mig av prästkragerutan från bloggen :Bautawitch . Det blev riktigt fint och fick många komplimanger för den och moccatårtan där receptet är från min mormor som lärde mig virka .

Hoppas ni alla haft en härlig midsommarhelg. Nästa gång ska jag försöka lägga ut lite mönster på min midsommarkrans .

Kram 🌸🌸🌸

 

 

Författare: Pysselnetan

Mitt största pysselområde är virkning men visst kan det bli lite av varje. Älskar allt inom handarbete

1 thought on “Fodral till sommarvinet”

Kommentera

